Vandringsmærket

Vandremærkerne handler alene om at få nogle kilometer i benene.

Her er nogle mål for, hvad man skal kunne, vide eller have oplevet for at få mærkerne på de enkelte niveauer.
 
Vandring 1: 
Det er målet at:

  • Børnene skal have gået 3 km. på maks. 1½ time.

 
Vandring 2: 
Det er målet at:

  • Børnene skal have gået 5 km. på maks. 2 timer.

 

Vandring 3: 
Det er målet at:

  • Børnene skal have gået 8 km. på maks. 3 timer.

 

Vandring 4: 
Det er målet at:

  • De unge skal have gået 10 km. på maks. 4 timer.

 

Vandring 5: 
Det er målet at:

  • De unge skal have gået 15 km. på maks. 5½ timer

 

Vandring 6: 
Det er målet at:

  • Man skal have gået 20 km. på maks. 6½ timer.

 

Vandring 7: 
Det er målet at:

  • Man skal have gået 30 km. på maks. 8 timer.

 

Vandring 8: 
Det er målet at:

  • At man skal have gået 40 km. uden rygsæk eller 30 km. med rygsæk (vægt: mindst 20% af kropsvægten) på maks. 10 timer.

 

Vandring 9: 
Det er målet at:

  • Man skal have gået 50 km. uden rygsæk eller 40 km. med rygsæk (vægt: mindst 20% af kropsvægten) på maks. 13 timer.

 

Vandring 10: 
Det er målet at:

  • At man skal have gået 75 km. uden rygsæk eller 50 km. med rygsæk (vægt: mindst 20% af kropsvægten) på maks. 27 timer.

 

Vandring 11: 
Det er målet at:

  • Man skal have gået 100 km. uden rygsæk eller 75 km. med rygsæk (vægt: mindst 20% af kropsvægten) på maks. 35 timer.

 

Vandring 12: 
Det er målet at:

  • At man skal have gået 150 km. uden rygsæk eller 100 km. med rygsæk (vægt: mindst 20% af kropsvægten) på maks. 55 timer.

 

Vandring 13: 
Det er målet at:

  • Man skal have gået 200 km. uden rygsæk eller 150 km. med rygsæk (vægt: mindst 20% af kropsvægten) på maks. 80 timer.