PR og kommunikation

Her kan du få et overblik over, hvilke PR- og kommunikationstilbud, der er til landsdelsledelsen.

Foto: Thomas Grindserslev

Kommunikation til landsdelens kredse og medlemmer

Elektronisk 

Som landsdel kan I have behov for at kontakte ledere eller kredse i jeres landsdel. Medlemssystemet Carla giver ikke personer med landsdelsroller direkte adgang til dette, men til gengæld har forbundssekretæren udvidet adgang til medlemsdata og kontaktoplysninger. 

Landsdelsmedlemmer kan til hver en tid kontakte forbundskontoret og bede om at få dataudtræk på kreds eller medlemsdata eller alternativt benytte sig af forbundskontorets service i forhold til udsendelse eller andet.

I har som landsdel også mulighed for at få jeres arrangementer i FDFs kalender på FDFs hjemmeside. Hvis I har et arrangement, I ønsker oprettet i kalenderen, skal i kontakte jeres forbundssekretær, som kan hjælpe med oprettelsen. 

Fysisk 

Der udsendes ikke faste forsendelser til FDFs kredse. Når behovet opstår tilrettelægges en udsendelse hvor forbundskontoret sikrer koordination. En tommelfingerregel har dog været at der udgår forsendelse i august og i januar måned. 

Skriv til fdf@fdf.dk med spørgsmål om det, I skal have udsendt, så modtager I besked om de nærmere omstændigheder ift. tidsplaner, priser mv.

Hjemmeside 

Forbundskontoret kan hjælpe med at vejlede i forhold til oprettelse af hjemmeside til landsdelens brug.  

Landsforbundet drifter også et CMS-system, som tilbyder kreds, landsdele og udvalg egen hjemmeside med en række basis funktioner.I 2017 udvikles en ny hjemmeside platform. Det anbefales, at kredse og landsdele venter til det nye KredsCMS går i luften.

 FDF-mailadresser 

I 2017 udvikles en selvbetjeningsfunktion, så medlemmer der er oprettet i Carla selv kan oprette en personlig e-mail adresse.

FDF-mailinglister

Forbundskontoret kan hjælpe med at oprette @FDF.dk maillister til kredse og landsdele. 
Kredsene og landsdelene administrerer selv deres maillister i Google.