Sådan behandler vi dine data

Vi har altid forsøgt at gøre det helt enkelt, let og gennemskueligt. Derfor er det helt naturligt for os, at vi passer godt på dine data, som du vælger at give os. Herunder kan du se vores forløb og læse hvor og hvordan vi opbevarer dine data.

Vi spørger altid, men ellers råb højt

Vi sørger altid for at indhente mundtlige og skriftlige tilladelser til at bruge film, fotos m.v. af medlemmerne. Har vi alligevel lagt noget op, som du mener ikke skal ligge der kan du altid kontakte os – og vi fjerner det.

Hvilke data har vi

Det er et krav at vi holder et medlemskartotek for at vise hvilke aktive medlemmer vi har. Dette kartotek indeholder, Barnets navn, fødselsdag (dato+år), adresse, kontaktoplysninger på forældre, samt dato for indmeldelse. For ledere og medlemmer over 15 år holder vi også styr på sidst godkendte børneattest. Disse data opbevares 3 steder, i vores eget medlemskartotek, i FDF's medlemssystem Medlemsservice samt i kredsens e-boks postkasse.

Vi har også en del udlejningsaktiviteter og for vores lejere beholder vi, navn, adresse, tlf. og e-mail i forskellige lister, samt de underskrevne lejekontrakter.

Kontakt os – og vi sletter!

Hvis du mener at vi har data liggende på dig, som du ikke ønsker vi skal have, kan du altid bede om at se de data, ligesom vi til enhver tid vil slette dine data, såfremt vi ikke bryder lovgivning, love og regler.

Har du forslag til forbedringer?
Vi vil rigtig gerne gøre det godt. Derfor er vi også meget åbne for forslag som vil gøre din oplevelse hos os endnu bedre og mere sikker. Tøv ikke med at skrive til os.