Væbnermesterskabet 2025
Nu er det snart tid til Væbnermesterskabet igen, eller få nogle første gang!
Hvad er det?
Væbnermesterskabet er en landsdækkende konkurrence for FDF’ere, hvor patruljer fra hele Danmark dyster mod hinanden i tre intense og oplevelsesrige dage. Temaerne for posterne spænder bredt, fra Kristendom, Tons og Tempo, til Væbnerfærdigheder, Logik og Underholdning.
Torsdag, fredag og lørdag bliver patruljerne sendt ud på spændende missioner, hvor de skal løse udfordrende og sjove opgaver samt mysterier, der sætter både hoved og krop på prøve. Posterne er fordelt over hele Københavnsområdet, og patruljerne bevæger sig rundt med bus, S-tog og metro. Hver dag modtager patruljerne et kort med de tilgængelige poster samt et opgaveark, der kan løses under transporten eller i pauserne.
Ud over konkurrencen er dagene fyldt med fællesskab og sjove oplevelser, lejrbål, underholdning og fælles gudstjeneste på overnatningspladsen, som er med til at gøre Væbnermesterskabet til noget helt særligt.
Hvem?
Vi håber på at kunne deltage med 2 patruljer, en gruppe på cirka 3-7 personer og 2 ledere til hver patrulje.
Hvornår?
Afgang: Onsdag 28. maj kl. 16.10 fra parkering McDonald’s Stilling (Ørstedsvej 4, 8660 Skanderborg)
Hjemkomst: Søndag 1. juni 2025 ca. kl. 17.30 Det præcise afhænger af hvornår vi kommer afsted efter Afslutningsceremoni.
Hvor?
Vi rejser samlet i bus fra Stilling sammen med andre FDF’ere i Landsdel 4. Når vi ankommer til København, skal vi bo på VM-pladsen ved Malmparken Station.
Pris?
Den samlede pris for turen er 850 kr. Det dækker alt transport, mad og aktiviteter under hele Væbnermesterskabet.
Vi anbefaler også, at du tager lidt lommepenge med, så der er mulighed for at købe en is, en sodavand eller lidt andet lækkert undervejs
FDF tager billeder
FDF tager billeder af alt det, der sker på VM. Det gør vi, så du og andre kan se tilbage på de gode oplevelser, når VM er slut. Når du deltager, giver du tilladelse til, at FDF må tage billeder af dig og bruge billeder i egne og eksterne medier.
Cirka 14 dage før afgang vil der komme mere info, herunder en pakkeliste.
Ved spørgsmål eller andet, bedes I kontakte Laust (28 35 54 85) eller Josefine (71 75 00 57).