Grundreglerne

Der er nogle helt grundlæggende ting i Medlemsservice, som man skal overholde for ikke at opleve det driller.

    1. Én person må kun have én profil i Medlemsservice
      Altså et menneske må kun være en gang i Medlemsservice.
      Er vedkommende forældre til tre børn, sidder i bestyrelsen og er tumlingeleder i en anden kreds, skal alt være tilknyttet den samme profil i Medlemsservice
      Hvis et medlem har været med af tre omgange, skal det hele også ligge på den samme profil
    2. Man kan kun være medlem af FDF i en kreds
      Man kan godt have funktion i flere, men kun medlem ét sted. I vedtægterne står i §4 stk. 1a: Et medlem kan have tilknytning til flere kredse. Der opkræves kontingent fra landsforbundet af medlemmet én gang uanset antallet af tilknyttede kredse.
      Så der er en kreds der sørger for man er medlem af FDFs landsforbund, men man kan godt være medlem af flere kredse. Og i alle kredsene kan man have aktive funktioner og betale kontingent.
      Alle kredsene kan få kommunale tilskud for vedkommende.
    3.  En mailadresse må kun stå et sted i Medlemsservice
      Mailadressen skal stå på den person, der ejer mailadressen. Er det mors mail skal den stå på mor.
      Har lille tumlinge-Preben ikke sin egen mailadresse, skal feltet hos ham være tomt.
      Forældrene får mails, når der bliver sendt ud via Medlemsservice, og der er hakket af, at den skal sendes til pårørende.
    4. Et mobilnummer må kun stå et sted i Medlemsservice
      Mobilnummeret skal stå på den person, der ejer nummeret. Er det mors mobil skal den stå på mor.
      Har lille tumlinge-Preben ikke sin egen mobiltelefon, skal feltet hos ham være tomt.
      Forældrene får en SMS, når der bliver sendt ud via Medlemsservice, og der er hakket af, at den skal sendes til pårørende.
    5. Medlemsservice sender kontingentfakturaer ud til alle dem, der har en aktiv kontrakt
      Det er godt altid at tjekke om kontingentet er korrekt, hver gang man melder en ind eller ud af FDF. Medlemsservice gør meget for at hjælpe, men tjek det altid selv. Det er let at rette med det samme og bliver kun svære, når det først er sendt ud.
    6. Medlemsservice sender påmindelser indtil en udsendt faktura er betalt eller krediteret
      Hvis et medlem bliver meldt ud, efter der er sendt kontingentopkrævninger, skal der aktivt tages stilling til, hvad der skal ske. Skal den betales eller krediteres