En rigtig redaktion med mange FDFere eller eksterne som modtagere

Derfor tager vi mærket

Vi oplever, at vi har gode historier og budskaber, som vi gerne vil berige andre med. At arbejde under deadlines kræver samarbejde og god kommunikation.

Aktivitetsforslag 1

I er et reklamebureau hyret ind til at reklamere for kredsens kommende kredsweekend eller sommerlejr. Udtænk og gennemfør en kampagne.

Aktivitetsforslag 2

Besøg den lokale avis, eller få besøg af en lokal journalist. Se om I kan få et samarbejde med den lokale avis, hvor I på skift sender artikler henover en periode om kredsens aktiviteter.

Aktivitetsforslag 3

Redaktionsteam, der producerer indhold til et af FDFs medier, eller som i forbindelse med landsdels- eller landsforbundsarrangement udsender eksterne pressemeddelelser og fotos til lokalmedierne på vegne af de enkelte kredse.

Vejledning

Tal om retningslinjer for kommunikation og FDFs Ambition. Se hvordan man skriver en pressemeddelelse: [Kredsservice.FDF.dk]

  1. På kredsens Facebook eller Instagram skal være en håndfuld opslag med samme budskab – eksempel kunne det være reklame for den kommende sommerlejr. Udarbejd og planlæg opslagene. Skal der være kalenderbegivenhed, hvilke informationer er relevante osv. Hvem er målgruppen; formentlig primært forældre til nye medlemmer i kredsen. Man kan i diverse gratis programmer, skrive tekst henover fotos. I kan også bruge video. Suppler med flyers og plakater i kredshuset.

  2. I kan altid kontakte FDFs kommunikationsmedarbejdere for hjælp og inspiration.

Oplevelse

En rigtig redaktion med mange FDFere eller eksterne som modtagere

Nummer

10

Mærketråd

Kommunikationsmærket

Tilbage